Přirozené učení, z.s.

Jak si zvířata založila školu

Kdysi dávno se zvířátka rozhodla, že musí udělat něco velkého, aby se postavila problémům moderní doby, a tak založila školu. Sestavila učební osnovy a zařadila do nich čtyři předměty: běh, šplh, plavání a létám. Pro větší přehled a organizační jednoduchost byly všechny předměty povinné.

Kachna byla výtečný plavec, byla dokonce lepší než její učitel, ale v létám to nebyla zadna sláva a běh prolézala stěží na dostatečnou. Proto musela zůstávat po škole, byla omluvena z plavání a trénovala běh. Běhala tak úporně, až si ošklivě odřela a potrhala plovací blány, takže nakonec měla trojku i z plavání. To ale nikomu nevadilo, průměrná trojka byla pro všechny přijatelná, takže si z toho kromě kachny nikdo nic nedělal.

Zajíc byl v běhu zpočátku nejlepší ze třídy, ale nervově se zhroutil, protože vůbec nezvládal plavání.

Veverka měla jedničku ze šplhu a šplhala velmi ráda, dokud se u ní nezačala projevovat frustrace způsobená hodinami létání, ve kterých ji učitel nutil, aby létala ze země nahoru, místo seshora dolů.

S orlem byly od začátku samé problémy a musel být neustále napomínán. Při hodinách šplhu se pokaždé dostal do koruny stromu jako první, ale trval na tom, že způsob, jak se tam dostat, si vybere sám.

Na konci roku měl nejlepší průměr jeden poněkud divný úhoř, který uměl skvěle plavat a obstojně běhat, létat i šplhat, takže byl primusem třídy a byl mu přidělen slavnostní projev na konci školního roku.

Psouni do této školy nechodili a odmítali i platit povinné školné, protože ředitelství nechtělo zařadit do osnov hrabání děr a norování. Dali své děti do učení k jezevci a později společně s krtky a sysly založili úspěšnou soukromou školu.